söndag 30 oktober 2011

I natt var en sådan natt


Jag har inte sovit en hel natt sedan Saga föddes för snart 6 veckor sedan. För det mesta går det bra, över förväntan bra till och med! Jag har blivit förvånad över mig själv, hur lite sömn jag lyckats klara mig på under den här perioden och hur pigg jag trots allt har känt mig. Oövervinnerlig!
Sedan kommer det dagar (eller oftast nätter) som påminner mig om att jag inte är någon supermänniska trots allt. Tröttheten kommer smygandes och gömmer min bättre sida och får galenskapen att lura lite för nära för att jag ska tycka att det känns okej.

Inatt var en sådan natt!

Men på något vis härda man ut, sväljer att man stundtals blir helt knäpp och går vidare med dagen. Det är ju trots allt värt allt slit i slutänden, speciellt när jag får det där lilla leendet eller den där speciella blicken från en nöjd liten krabat, som faktiskt lika mycket som mamma bara vill ha det lugnt och skönt och bra! Ingenting kan förbereda dig för hur jobbigt det kan vara att ha ett litet barn, men ingenting kan heller förbereda dig på de känslor och den styrka som kommer med hela paketet!

Mamma <3 Saga

Inga kommentarer: