söndag 16 oktober 2011

Mjölkbud

Hmm... hur var det nu igen?!

Herregud, jag skippade en enda amning för att Saga ska börja med ersättning en gång per kväll... och brösten blev direkt som tegelstenar! Inte skönt... jag bestämde mig för att pumpa ut lite mjölk, men det behövdes inte... det blev ett sånt tryck att det kom nästan 20ml på en gång, bara från ena bröstet! Tidigare idag sköt det iväg en stråle tvärs genom halva vardagsrummet när jag skulle amma och stackars Saga har fått mjölk i ansiktet och håret mer än en gång kan jag säga. Ja, så mjölk finns det gott om...

Idag har jag haft besök. Först av farmor Marie och Tommy, som kom med fika, en tidig födelsedagspresent till mig samt lite matvaror jag beställt som jag inte fick betala för. Himla snällt av dem, man blir bra bortskämd ibland!
Sedan kom Jannike och hälsade på, det var väldigt trevligt! Vi pratade på om bebisar (såklart) och lite allt möjligt. Jannike (och Ante) verkar riktigt sugna på att skaffa en liten plutt de med. Hoppas det blir snart, så att Saga får en kompis att leka med när de blir lite större!
Nu ska jag försöka få lite sömn medan saga fortfarande sover. God natt!

Inga kommentarer: