måndag 19 mars 2012

Saga logg mars -12 . 2

Hej, nu är det jag Saga igen, med en ny uppdatering! 

Mamma och jag har lekt "tittut" igen. Det var jätteroligt,
hon ser så skojig ut när hon håller på och tokar sig. Hon skulle
se sig själv alltså!
Man blir trött av bus, så efter leken ville jag sova. Mamma
bar ner mig till sovrummet där jag fick nappflaskan, gott! Snart,
när jag blir 6 månader kommer jag få en ny välling säger hon.
Hoppas den är lika god som mjölken jag fått hittills!
Gå-stolen använder jag varenda dag, jag känner mig så fri
när jag kan röra mig snabbt och lätt över hela övervåningen!
Ibland står jag stilla och leker med nån leksak som mamma
lägger fram. Jag brukar kasta ner sakerna på golvet, det är kul
för då springer mamma snabbt fram och plockar upp dem igen!
Ibland sitter jag i matstolen och tittar
på när mamma gör i ordning mat åt mig.
Då får jag också leka med leksaker men
nästan alltid får jag en sån där god majs-
krok som smälter i munnen. Jag har blivit
väldigt duktig på att äta dem själv!
Ännu en bild på mig i gå-stolen? Ja,
jag spenderar ju rätt mycket tid där.
Här har jag fått tag på en jättestor nalle
som brukar sitta i en fåtölj. Den tog så
mycket plats framför mig så jag såg
 knappt vart jag var!
Jag får ju inte glömma att kusinerna varit här och hälsat på!
Theo och Tess! Theo sprang omkring och pratade en massa,
jag är väldigt imponerad, han kan ju så mycket! Sedan har vi
ju Tess. Hon är bara lite större än mig och bara lite äldre. Hon
är 11 månader och jag är 6! Hon är väldigt duktig på att gå, stå
och krypa! Jag ska titta på henne och lära mig hur man gör.
Tess är väldigt snäll. Kom fram till mig i babygymmet och
gosade lite. Väldigt roligt med en lekkompis som är född
samma år som mig! 


Det var allt jag kunde komma på för den här gången. Förresten, i morgon fyller jag hela 6 månader! Hoppas att vädret blir bättre till då och inte lika blåsigt som det har varit några dagar, för då ska jag och mamma gå ut och gå. Fast jag kommer nog mest att ligga i vagnen. Det är så mysigt!

Hej då!

Inga kommentarer: