fredag 30 mars 2012

Men hallå!

Anledningen till mitt korta avbrott som bloggare beror på att jag inte haft tillgång till någon dator den senaste veckan. Varför jag inte har haft en dator beror på att adaptern, eller "laddsladden" som jag kallar den har gått sönder. Har insett att de är så #"*#* dyra så jag har dragit mig för att köpa en ny. Löste det hela med att vänta till Pontus kom hem med sin Macbook, men det gör desvärre att jag ligger efter lite i min uppdatering om Saga och livet i allmänhet. Gillar egentligen inte att trycka ihop en massa händelser i ett bara för att, men vissa saker vill jag ändå ha dokumenterat. Håll till godo, en liten sammanfattning:

Saga & Oliver
Sedan Saga och jag varit och hälsat på hos hennes mormor och morfar har vi kommit tillbaka hem till oss igen. Vi har träffat min barndomsvän Maria, hennes pojkvän Micke och deras son Oliver över en fika på stan. Köpte i samma veva ett par fina vita vårskor till Saga, aningen stora i strl 19. Hennes allra första riktiga par skor!
Saga och jag har även hunnit hälsa på hos farfar en snabb sväng, men hon var så trött efter fikat på stan att jag fick åka hem och lägga henne. Hon vaknade inte ens när jag bar upp henne från bilen, eller när jag flyttade henne från barnstolen till sängen. Det är första gången så trött, det var hon!

Me & Anna

Stumpan har även sovit en natt hos sin farmor medan mamma var ute på galej med en väninna från Ö-vik, Anna! Min allra första utgång sedan jag blev med barn! Eftersom detta var fallet så tog vi/jag det dock ganska lungt. Vi satt hemma hos mig och Pontus (som var borta på jobb) en stund med lite fördrinkar, sedan blev det Stadshuset och livespelning med Takida! Vi hade så grymt kul att vi inte vill hem när de stängde, så vi drog vidare till Allstars sportsbar som hade öppet till kl 03. Tillslut fick vi inse oss besegrade av den sena timmen och åkte motvilligt hem och sov. Saga var lite förkyld så hon hade varit lite gnällig hos farmor, men allt hade ändå gått bra under hennes första övernattning där. Jag höll på att längta ihjäl mig på lördagen när det var dags att åka och hämta henne!

Pontus har kommit hem från Norge. Blev fast där tre dagar extra eftersom det varit dimma på land i Norge, som gjorde att helikoptrarna som skulle hämta honom och alla andra inte fick lyfta. Det var surt, men nu är han här och Saga blev jätteglad över att se honom!

Inga kommentarer: