tisdag 20 mars 2012

6 månader idag!

Idag är Saga ett helt halvt år! Hon firade det hela med att starta dagen lite väl tidigt genom att vakna kl 03.30... Hon pep och ropade glatt medan jag var ute i köket med dimmig blick och fixade mjölk åt henne. Det enda jag kunde tänka på var att inte väcka pappa (morfar), för han skulle upp till jobb kl 05.00. Tror det var ganska kört som hon höll på, men jag snabbade mig att ge henne mat och byta blöja, sedan somnade hon efter en liten stund. Vi vaknade igen kl 08.30, himla skönt! Annars har hon velat kliva upp kl 07.00 de senaste dagarna så vi fick lite sovmorgon dagen till ära!

Eftersom hon "bara" fyller ett halvår så är det ju egentligen inget som vi tänkt fira något särskilt, kanske ge henne något extra gott att äta eller så... Men jag fick ett MMS igår av Hannah, som jobbar på en leksaksaffär. Enligt henne fanns den här (bilden) till halva priset, ett fynd man bara inte kan säga nej till! Så Saga får en egen liten spis i present av mamma och pappa! ...Fast pappa vet inte om det än.
Grattis gumman på 6-månadersdagen!
Idag kommer jag att fota Saga en massa, så bered er på en bloggbomb utan dess like! Jag har redan hunnit fota  ett trettiotal bilder och dagen har knappt ens börjat än! Nästa inlägg är redan på gång!


Inga kommentarer: