tisdag 13 mars 2012

På resande fot

Ö-vik
I helgen åkte vi, Pontus, Saga och jag till Ö-vik. Där firade vi syrrans kille som hade 30-års kalas! Vi fick goda tårtor och det var himla trevligt att umgås med syrran, killen och hans familj. Efter några timmar var Saga trött så vi åkte hem. Hon var så himla lugn och glad och snäll hela tiden vi var där, världens bästa!

Norge
I måndags skjutsade jag Pontus till flyget, dags att åka och jobba i Norge igen! Han har varit hemma i 2 månader för ryggen har varit paj, så man har liksom vant sig att ha han hemma. Nu ska han vara borta i 2 veckor igen som vanligt. Saknar!

Sollefteå
När jag ändå var på väg åt det hållet så passade jag på att packa med mig Saga samt halva lägenheten och drog till mamma och pappa. Mamma blev glad för pappa skulle också bort på jobb nån dag denna vecka, nu slapp hon vara själv! Det är nämligen nån skummis som har ringt mitt i natten flera gånger, två nätter i rad! Okänt nummer har det stått och ingen har sagt nåt när de lyft på luren. Till slut drog de ur telejacket på natten för att slippa bli störda...

Saga och jag har i alla fall bott in oss här nu. Men idag blev mamma dålig och åkte på magsjuka! Hoppas verkligen vi slipper!! Mamma och jag satt och pratade om det igår, att vi var tacksamma att vi sluppit den där ordentliga kräksjukan i vinter. Det ska man uppenbarligen inte göra för då kommer den! Jag spyr alltid som en gris när jag får magsjuka och det är ju såklart inte roligt om Saga ska bli dålig heller. Håller tummarna för att vi har bra immunförsvar!

God natt!

Inga kommentarer: