fredag 14 september 2012

Kuddmani!

Hon är bra söt vår Saga, hon är en riktig gos-tjej som älskar att bära runt på kuddar och nallar och nojsa in ansiktet i dem och bara mysa! När vi säger "gos-gos" eller "myys" går hon raka vägen till en kudde och lägger ner huvudet, jättegulligt tycker vi! Men ibland kan det bli lite för gos-maniskt...

Vissa nätter när Saga sover i vår säng kan hon ta sig lite för stora friheter. Det är nämligen så att hon vill ha tillgång till alla kuddar i sängen, även och helst de som vi sover på! Så plötsligt när man sover som bäst kan man få en handflata mitt i ansiktet som oförsiktigt föser och puttar bort en från kudden man ligger på! 
Det värsta är att hon ger sig inte förrän hon får som hon vill och kudden är bara hennes! Det var ganska lustigt och gulligt första gången det hände... men nu har det blivit ett problem och ytterligare en sak som bidrar till den dåliga natt-sömnen som i alla fall jag ofta lider av. Det har till och med gått så långt att jag har hängt med huvudet utanför sängkanten i väntan på att Saga ska somna, så att jag försiktigt kan flytta henne åt sidan så jag kan återta min plats! Mmm... någon här behöver få en lektion i vem/vilka det egentligen är som bestämmer och det snart!

Saga går och gosar med sin sov-kudde, ibland glömmer
hon av sig och traskar rakt in i väggen med kudden för
ansiktet!

Gos-gos med sittpuffen

"Min!"

Krama och mysa!



Inga kommentarer: