torsdag 27 september 2012

En tur på Birsta

Igår var Saga och jag till Birsta City tillsammans med farmor (och senare Tommy) för att handla skor. ÄNTLIGEN har jag fått tillgång till bilen! Höll nästan på att ge upp när, efter mycket om och men, avin äntligen kom med posten men var adresserad till Pontus!!! Som tur var hade svärfar kontakter inom posten och lyckade dra i några trådar och vips så var nyckeln hemma igen. Tack! Hade inte klarat en dag till utan bil.

Målet med Birsta-turen var att prova ut ett par nya skor till Saga. Bara ett år men redan kräsnaste ungen i stan! Vägrade ha på sig vissa skor, blev sur och sparkade av sig. Men nu tror jag att vi nu har hittat en modell som kommer att fungera. Tack farmor!

Ja... och när väl shoppingnerven slår till måste man ju bara handla lite till. Saga fick även ett par nya röda fleece-mockasiner från Polarn och Pyret, samt en låda med klossar i olika former och färger av farmor. Jag hittade en matchande mössa på PoP till mockasinerna. Ville köpa en massa fina kläder till henne men fick hålla hårt i barnvagnen så att inte fångstarmarna skulle råka fara iväg... Hon ska ju ha dop/kalas snart så jag väntar lite. Min kusin Jennie stod förresten i kassan, har inte träffat henne på mer än 10 år, ändå bor de i Sundsvall de också! Det får bli bättring på det.

Sedan hittade jag en skitsnygg och billig klänning på H&M till mig själv. Försökte hitta en bild på den att lägga upp men kopieringsskyddet stoppade mig. Upptäckte iaf att den var slutsåld på hemsidan redan! När jag betalade klänningen hade precis två personer ur personalen lagt undan var sin. Populärt plagg. Det är väl det enda negativa när man hittar nått fint på H&M, snart kommer halva stan med samma outfit! Men jag kan stå ut den här gången.

Inga kommentarer: