söndag 23 september 2012

Baklås


Saga och jag har haft en jättebra första vecka helt själva. Men allt har inte gått planenligt!
I vanliga fall brukar vi åka till mormor och morfar och vara där i 1-2v medan Pontus jobbar... Men den här gången gick det inte, delvis p.g.a. att jag jobbar ett par dagar i veckan nu, men även eftersom jag i tisdags upptäckte att mina bilnycklar blivit kvar i bilen. Samma bil som Pontus duktigt hade låst med sina nycklar innan han åkte iväg till Norge! *mini-utbrott*

Jag behöver verkligen bilen, för att kunna handla eller över huvud taget om jag vill ta med Saga någonstans. Det gjorde ju inte saken bättre när jag insåg att jag inte kunde använda barnvagnen heller eftersom också den var inlåst i bilen! *mini-utbrott 2* 

Ägnade hela denna vecka åt att ringa runt till bilbärgare, mekaniker, Berners, försäkringsbolag, vänner, bekanta m.fl. för att försöka öppna bilen på ett någorlunda "smärtfritt" sätt. Alternativet var självrisk 1500kr oavsett hur jag valde att göra. *mini-utbrott 3*

Till slut gav jag upp och valde att vänta på att Pontus skulle få möjlighet att skicka sina nycklar från plattformen ute på Nordsjön hem hit. De är inte framme än, men förhoppningsvis till på måndag, annars blir det väl ett litet mini-utbrott till skulle jag tro... För det är inte bara bilnycklarna som varit inlåsta hela veckan! *less*


Inga kommentarer: