måndag 19 december 2011

Vaccination

Trött Saga efter vaccinationen
Idag var vi med Saga till fröken doktor, dags för hennes första vaccination! Jag lyckades ignorera det faktum att hon skulle bli stucken ända fram till två elaka tanter stod böjd över henne med varsin stor, hemsk spruta! Då  var jag tvungen att blunda för att stå ut... trots min nål..räddhet så skulle jag inte ha tvekat en sekund att ta sprutorna i hennes ställe! Stackars Saga, hon satt i godan ro i mitt knä och åt på sina händer innan sticken i benen kom. Hon gnällde till och skrek direkt efter, men hon lugnade sig snabbt som tur var. De sa att många barn brukar kunna skrika bra mycket värre än så, så hon var jätteduktig! Vi hoppas på att hon ska slippa feber ikväll, men vi har köpt alvedon för säkerhets skull. Frågade om röda utslag på hennes armar också, som hon har haft i några dagar nu. Det var torr-exem, så vi ska bada henne ikväll och som vanligt ha i en skvätt barnolja i vattnet. Sedan ska vi stryka på en salva som vi köpt på apoteket så att det inte ska klia. Hoppas de försvinner!

Saga följde för övrigt kurvan "som ett skolexempel" som sköterskan sa. Hennes nya vikt är 6,1kg och längden är 60cm, tror jag... Ser att vi missade att skriva upp det.

Efter läkarbesöket åkte vi till farmor en sväng. Där fick vi tjuvöppna en julklapp till Saga. Det var en jättesöt haklapp som det stod; "Vem behöver tomten? Jag har farmor!" på.

Nu är vi tillbaka hemma. Saga har sovit sedan vi kom hem så vi har inte hunnit greja med hallen än. Vill ju inte riskera att väcka henne, men så fort hon vaknat så kör vi igång! Hoppas bli åtminstone halvklar med tapetseringen idag.  

I morgon fyller Saga 3 månader!

- "Vart är snutten?"

Byggkaos i bakgrunden

Inga kommentarer: