onsdag 14 december 2011

Liten tjej

Då var det ett tag sedan jag dokumenterade något här. Saga och jag har bland annat varit hos mina föräldrar i två veckor, och där har jag inte riktigt funnit tid till att blogga. Försökte ge mig på att blogga via mobilen, men det har inte fungerat... Ska göra ett nytt försök med det så småningom.

Nu har vi kommit hem, sedan ungefär en vecka tillbaka. Pontus kom hem tidigare från sin rotation på plattformen "Eldfisk" också. Det skulle bli ett ordentligt stormväder där så han kom hem onsdag natt istället för fredag kväll! Nu är det återigen dags för honom att dra iväg, över jul, himla tråkigt med det ger bra betalt! Får se det som att husköpet kommer närmare och närmare för varje gång han åker och jobbar. Antingen åker han i morgon eller fredag, vi vet inte än... Norrmännen är inte så bra på att höra av sig i god tid om sånt.

Saga har blivit stor tjej och kan nu ha storlek 62 i kläder. Vi vet inte exakt vad hon väger men gissar på att det är kring 6 kilo. Hon är så himla rolig att ha att göra med nu. Skrattar åt oss när vi busar med henne och leker i babygymmet för sig själv under ganska långa stunder utan att bli less. Hon älskar att stirra på våra svartvita kuddar i soffan med det konstiga mönstret, gillar att titta på TV samt somnar till psytrance (!). Saga brukar titta på sina händer rätt mycket nu, men oftast är de i munnen! Hon ser så nöjd ut och smackar högt när hon äter på dem. Hon älskar att stå och gå och blir lätt sur om hon inte får göra det tills hon själv blir less. Mammas armar blir trötta, men vad gör man inte!? :)
I morse var Saga så trött efter att jag ammat henne att hon inte ens slog upp ögonen medan jag bytte hennes blöja. Lilla knytet! Sover fortfarande, tillsammans med pappsen i stora sängen.

Vi håller på att greja här hemma också. Har bytt handtag på dörrarna i hallen, samt förberett inför tapetsering där. Pontus hittade en fin fin fondtapet som är svart med beige blommor i lite olika nyanser. Den ska sitta på väggen till toan. Resten av väggarna ska vara beige-vita. Kommer bli schnyggt!

Igår fick jag tre timmars ensamshopping på Birsta. Så underbart! Hann köpa julklappar till alla samt lite saker till mig själv, bland annat en skitsnygg grön vinterjacka på Carlings och ett par höga, blåa jeans på Gina Tricot.

Slut på kaffefiler, måste ner på kiosken!


Morfar med liten tomteSaga


Mormor & Saga - mysigt med bad!

Nalle & Saga på skötbordet


Inga kommentarer: