torsdag 29 december 2011

Äntligen!

Sagas mage har varit jobbig med henne de senaste nätterna, ända sedan BabySemp1 med Lemolac tog slut på affärerna. Värsta natten var hon vaken från 23 till 07.30 på morgonen! Däremellan sov hon bara några korta stunder på ca 30 - 40 min innan det började om igen. På det har jag Saga och jag varit sjuk och haft rinnsnuva och hosta... Men nu har det äntligen vänt! Har bunkrat upp med fyra paket med Lemolac så att det inte ska hinna ta slut igen. Vi har även bunkrat med näsdroppar och snorsug så att Saga ska kunna andas normalt igen och kanske slippa vakna av att hon är täppt i näsan flera gånger per natt.

Idag har hon varit hur lugn och glad och go som helst. Mormor och jag har försökt se till att hon vänder tillbaka dygnet igen genom att försöka hålla henne vaken lite längre på dagen. Men det är svårt. I morse somnade hon klockan 7 och sov till 14!! Tänk om hon kunde göra det på natten istället! Men den dagen kommer nog så småningom.. huvudsaken hon får må bra så klarar jag att vara uppe på nätterna.

Det finns mer att skriva men nu Sover Saga så jag ska skynda mig i säng jag med, måste ju passa på när hon sussar!

God natt!


Inga kommentarer: