måndag 19 december 2011

Göra om!

Äntligen är hallen på gång, som jag har väntat! De blåa tapeterna med den fula borden i mitten är rivna, väggarna är slipade och ojämnheter är spacklade. I morgon ska vi slipa det sista (spacklet) och sedan börjar vi sätta upp tapeterna (woho)!! Efter tre av väggarna blir det vitt, ena kortväggen (mot toaletten) får en fondtapet som är mörkbrun med beige blommor på. Pontus har hittat tapeterna alldeles själv (duktigt). Kommer att bli så snyggt!

 Saga och jag åkte till farfar och Katja igår medan Alex och Pontus jobbade med hallen. Det var himla mysigt att vara där och umgås lite med dem! Träffade även fastrarna Sofia och Amanda som inte sett Saga på ett tag.

 Idag grejade alltså Pontus och Alex med hallen igen. Medan Pontus slipade väggarna gömde Saga och jag oss i sovrummet. Det kom damm nästan överallt, trots att vi hängde för plast i dörröppningarna. Det blir en grundlig städnig här när tapeterna har kommit på plats. Huu... Jag som hade gjort så juligt och fint i köket! 

Lagade lax och potatis idag, blev himla gott! Tack igen farfar och Katja för era egenhändigt odlade potatisar, supergoda!

 Glad 4:e advent!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att göra om hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela