Saga har alltid varit nyfiken på tvättmaskinen. Ibland sitter hon en bit bort och tittar på den, som om det vore en TV. När den är igång är hon väldigt avvaktande men nyfiken och nyfikenheten tar alltid över. Hon bara måste gå fram och kika! Här är en video på Saga när hon klänger på mammas ben samtidigt som hon samlar mod att titta lite närmare på den dundrande maskinen...
onsdag 8 augusti 2012
Saga & tvättmaskinen
Saga har alltid varit nyfiken på tvättmaskinen. Ibland sitter hon en bit bort och tittar på den, som om det vore en TV. När den är igång är hon väldigt avvaktande men nyfiken och nyfikenheten tar alltid över. Hon bara måste gå fram och kika! Här är en video på Saga när hon klänger på mammas ben samtidigt som hon samlar mod att titta lite närmare på den dundrande maskinen...
onsdag 1 augusti 2012
Äta på allt!
| Saga inspektarar en nyplockad morot |
Idag har hela familjen gjort ett besök hos farfar & Katja samt hunnit med att få besök av farmor och Tommy på kvällen. Hos farfar fick Saga äta jordgubbar med glass. Jordgubbar är en favorit som hon även proppade i sig hos farmor under gårdagen! Hon har dessutom smakat på rödvinbär hos farmor (som hon för övrigt tycker jättemycket om), men också morot, rå potatis och en massa färskt gräs från gräsmattan, när inte mamma hann med... Hon är inte rädd för att provsmaka nya saker och det mesta går faktiskt hem, dock inte krämbulle, det var "Blläääh!".
Saga har fått lite nya fina kläder idag, bland annat en gul munk-jacka och ett par pösiga rosa byxor. Tack tack! Trots att Saga får mycket kläder, både nytt och ärvt så måste vi snart köpa en ny laddning åt henne. Växer snabbare än ogräs och kan nu ha strl. 80 på tröjor samt 86 på byxor, bara 10 mån gammal. Inte så liten lillstumpa längre!
| Plocka gräs |
| Moroten rök när jordgubben dök upp! |
| ...! |
| Fattas bara en "Här vaktar mamma"-skylt! |
Over and out!
torsdag 26 juli 2012
Sent i Juli
![]() |
| Saga i färd med att ta av sig strumporna. Alltid lika nöjd när hon lyckas! |
![]() |
| Motorcykel! Saga hissar, mamma dissar... |
![]() |
| Saga med favvo-vovven! |
![]() |
| Saga 10 mån, kusin Mille snart 8 veckor! |
![]() |
| Vattenland a´la Gruvberget! |
![]() |
| En liten stubbe skulle bort, halva gräsmattan följde visst med. Här begrundas vidden av förödelsen. |
![]() |
| Häftig himmel! |
söndag 22 juli 2012
Förgylld vardag!
| Mormors syster Kerstin & Saga 10 mån |
Något som jag däremot kan lägga ut är bilder från igår när vi hälsade på hos Sagas mormors syster (min moster) och hennes man. Oblyg som hon är satt hon gärna i knät på Kerstin och var inte ett dugg misstänkssam mot varken henne eller Benka. Innan det var dags att åka hem fick Saga för sig att "putsa" altanfönstren lite, som tack för den trevliga vistelsen antar jag..::
| "Aj-aj, skräp!" |
| Hej där ute! |
| Kom hit så får ni en puss... |
| Puss puss! |
| Kom hit då! |
| Äh, vad skrattar ni åt...!?! |
Dessa ögonblick som förgyller vardagen!
tisdag 17 juli 2012
Plutmunnen
Sagas favorit-grimasch för tillfället måste ju vara "plutmunnen". Den ter sig på olika sätt, den ena minen mer underhållande än den andra. Ibland tar hon i och plutar så hårt att hon täcker för båda näsborrarna och får ingen luft. Påminner om en sån där hund... ja, en mops! Skrattar halvt ihjäl mig när hon gör detta och har självklart fångat flera av ögonblicken på bild:
| Liten plutmun mot kameran! |
| Lurig plutmun |
| Mops-plutmun |
| Vinst på 5 spänn? Den ta jag! |
Som till exempel när vi försökte ta lotten av henne, det blev ramaskri så det var bara att gilla läget och låta henne ha den. Någon gång somnar hon ju!
| Busunge! |
På tal om Sagas tänder (gårdagens inlägg) så fick hon mycket riktigt fram lite av ena framtanden idag! En liten kant har gjort sig synlig. Bra, då kanske hon inte behöver ha så ont längre, får man ju hoppas, för det är inte roligt att ha tandsprickning!
I övrigt så har vi busat hur mycket som helst idag, jag och Saga. Bland annat så jagade jag henne springandes på alla fyra samtidigt som jag nosade och grymtade högt i nacken på henne för bästa effekt. Saga blir alldeles galet glad då och springer (eller stapplar hastigt) iväg i motsatt riktning, skrattandes och tjutandes! När man sedan fångar henne skrattar hon tills hon nästan kiknar och mammas hjärta blir alldeles varmt!
måndag 16 juli 2012
Liten blir stor
| <3 Vår SötSaga <3 |
| Saga & pappa |
| Vad gör du pappa? |
| Vad gör han mamma? |
| Är det jultomten?? (En väldigt faschinerad Saga tittar på när pappa rakar sig!) |
| Mina <3:an! |
Pappa blev tvungen att åka och jobba igen efter bara 1,5 vecka hemma. Tur han hann ha långledigt innan det blev en massa jobb igen men pappsen är såklart lika saknad nu för det. Två veckor går otroligt långsamt när man saknar någon!
En framtand kommer snart att dyka upp bakom Sagas överläpp! Man ser den redan tydligt men har inte riktigt kommit fram än. Det är den högra (från hennes håll sett) som är på väg och den vänstra är inte långt efter. Tror den kommer fram ordentligt i morgon eller någon av de närmaste dagarna. Spännande små saker som förändrar så mycket. De senaste dagarna har hon övat på att gå och nu är hon väldigt stadig. Vill bara stå och gå hela tiden, nästan springer ibland. Vår lilla tjej börjar bli stor!
Sagoslott!
![]() |
| Målning hos syrran! |
![]() |
| Ett prinsess-slott, varje liten flickas önskedröm? Det får vi hoppas! |
| Bus hos mormor och morfar! Den här gången var det en röd ballong som var favoritleksaken. |
| Ballongen "levde" förvånandsvärt länge, vassa naglar och huggtänder till trots! |
söndag 8 juli 2012
Saga logg juli -12
På sommaren händer det så mycket saker att det är svårt att hinna med att berätta om allt. Här är i alla fall några godbitar sedan senast:
![]() |
| Jag var hos farmor och Tommy och fick en jättefin röd bil. Jag vet inte riktigt hur man kör den än, men jag lär mig nog. Tyckte också jättemycket om en rosa boll som jag också fick! |
![]() |
| Mamma & pappa skrattar åt mig varje gång jag gör plutmun, sedan härmas dom och gör likadant. De ser ganska knäppa ut själv! |
![]() |
| Vi hälsade på Farfar och Katja en dag. Jag fick vara ute i det fina vädret och använda min egen vattenkanna för första gången. Farfar blev ganska blöt! |
![]() |
| Fick åka på axlarna, jättehögt upp! Poolen var lite för stor för mig, men det är spännande med vatten. Nästa gång kanske jag får bada! |
![]() |
| Hoppla! |
![]() |
| Mys med Katja och farfar! |
![]() |
| Gott med vatten! |
![]() |
| Det var ljust och soligt, men mamma skulle ändå ha en bild! Här är vi ute och går, jag i barnvagnen. |
![]() |
| Jag har haft öroninflammation. Som tur var hann det inte bli så illa innan jag fick medicin. Nu ska det vara bra igen! |
![]() |
| Gillar klockor, -nam nam! |
![]() |
| Vaddå "Ge tillbaka", den är min nu! |
Det är roligt med sommar! Man kan vara ute och leka och titta på så mycket, djur och människor och allt möjligt! Bäst gillar jag när någon går förbi med en hund, då piper jag lite av glädje och vill helst gå fram och klappa! Tycker mycket om katter också, dem vill jag också leka med, men de flesta springer bara iväg.
Puss & kram till alla!
/Saga
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




















