tisdag 17 juli 2012

Plutmunnen


 Då har man gått och blitt "ensamma mamman" för två veckor igen då, vilket är grymt tråkigt, men vi klarar oss fint bara Saga och jag. Tur det inte är längre perioder dock! 

Sagas favorit-grimasch för tillfället måste ju vara "plutmunnen". Den ter sig på olika sätt, den ena minen mer underhållande än den andra. Ibland tar hon i och plutar så hårt att hon täcker för båda näsborrarna och får ingen luft. Påminner om en sån där hund... ja, en mops! Skrattar halvt ihjäl mig när hon gör detta och har självklart fångat flera av ögonblicken på bild:


Liten plutmun mot kameran!
Lurig plutmun
Mops-plutmun
 Går det att sluta skratta? Svar NEJ! Det gör det ju inte lättare för en att sansa sig då hon även lägger till små läten till de fina grimascherna! Det är våran flicka det. Busig, glad, viljestark... Egensinnig:

Vinst på 5 spänn? Den ta jag!

Som till exempel när vi försökte ta lotten av henne, det blev ramaskri så det var bara att gilla läget och låta henne ha den. Någon gång somnar hon ju!  

Busunge!


På tal om Sagas tänder (gårdagens inlägg) så fick hon mycket riktigt fram lite av ena framtanden idag! En liten kant har gjort sig synlig. Bra, då kanske hon inte behöver ha så ont längre, får man ju hoppas, för det är inte roligt att ha tandsprickning!

I övrigt så har vi busat hur mycket som helst idag, jag och Saga. Bland annat så jagade jag henne springandes på alla fyra samtidigt som jag nosade och grymtade högt i nacken på henne för bästa effekt. Saga blir alldeles galet glad då och springer (eller stapplar hastigt) iväg i motsatt riktning, skrattandes och tjutandes! När man sedan fångar henne skrattar hon tills hon nästan kiknar och mammas hjärta blir alldeles varmt!

Inga kommentarer: