måndag 16 juli 2012

Sagoslott!



Målning hos syrran!
Snart är det dags att återvända till Sollefteå och familjen igen för en lite längre vistelse. Sist jag var där hann jag påbörja en väggmålning som jag lovat göra till Tess som 1-års present! Skissen och konturerna var det som krävde mest tid, sedan var det bara att "färglägga". Som ett stort blad ur en målarbok, fast på väggen! Susanne hjälpte mig när konturerna var klara men vi hann inte färdigt på de två dagar som jag var där. Det kommer nog ta ganska många timmar till innan vi blir klar, timmar jag mer än gärna lägger ner! Dock så gruvar jag mig en aning att börja med prinsessornas ansikten och alla små-detaljer som kommer att spela stor roll för slutresultatet, men det kommer nog bli fint. Huvudsaken Tess blir nöjd!








Ett prinsess-slott, varje liten flickas
önskedröm? Det får vi hoppas!
Bus hos mormor och morfar! Den här gången var det
en röd ballong som var favoritleksaken. 
Ballongen "levde" förvånandsvärt länge, vassa
naglar och huggtänder till trots!

Inga kommentarer: