lördag 13 augusti 2011

Fruktbål

Eftersom många undrade vad jag hade i bålen i onsdags så lägger jag upp receptet här!

Fruktbål:

2l Sprite
ca 2dl Vodka eller Explorer 
ca 0,5l Grenadin (eller efter smak)
2dl Hallon  
2dl Jordgubbar
2dl Björnbär (el annan bärmix)
1-2 apelsiner
1 grapefrukt

Använd gärna färska bär, annars går det lika bra med frysta, det blir bara lite sötare. 
Kul att så många gillade den!


Lördag 87,5%

I morse blev det låång sovmorgon! Gick och la mig kring 02 igår natt, men fick kliva upp igen vid 03 för att äta en skål med havrepuffar. Pontus satt uppe och spelade Black Ops med Martin. Jag körde också en runda härom dagen tillsammans med dem plus Jennifer. Det gick ju som det gick...

Igår kom förresten svärfar och Katja hit på kaffe och smörgåstårta. Idag har svärmor och Tommy varit här på samma! Nu finns det bara en liten tallrik kvar efter totalt två ugnsplåtar med tårta! Om man räknar med tårtan jag gjorde till Pontus fest då. Det är roligt att bjuda på mat när det blir så lyckat! :) Fick beröm för bålen också! Ska göra ett receptinlägg på den sedan. :)

Vi fick jättesöta kläder i strl 62 som gick i rosa och lila från Marie och Tommy. Dessutom fick vi ett par jättefina skinnhandskar (tummlösa) med riktigt ull i till vintern! Nu ligger kläderna i tvättmaskinen innan de viks ner i vår lilla klädlåda. Inte så himla länge kvar nu till de ska användas (87,5% gjort). Längtar!

Pontus sitter och gör lite musik och jag har en målarduk som håller på att torka. Ska måla ett sött motiv att ge bort till Tess i dop-present! Det gör inget om mamma Susanne skulle råka läsa, för hon vet ju ändå inte vilket motiv det är på den! ;) Så nu ska vi vara lite kreativa en stund, ciao!

(väntar med spänning till i morgon då den officiella visningen på radhuset har varit!)

fredag 12 augusti 2011

Delmål 3, check!



Fick veta idag att tiden för mitt sista "delmål" precis har gått ut. Ett stort GRATTIS till kusin Lena och Jonas som fick sin son i onsdags 2011 08 10! Önskar er all lycka med er nya lilla familj! Nu är det snart vår tur..!



Budbart

Eftersom vi ska få tillökning i familjen Näsholm - Lindh så har vi hållit ögonen öppna efter nytt boende. Vi har kikat på bostadsrätter, radhus och fristående villor både i Sollefteå och Sundsvall med omnejd. Nu verkar det inte bättre än att vi har hittat ett intressant objekt! Vi var på visning idag klockan 14.00 på ett radhus i Sundsvall. Det kändes faktiskt så bra att vi la ett bud på det! Nu är det i alla fall bara att vänta och se vad som händer... 






Efterskottsöverraskningsfest!

Pontus, Laserhallen 2011

Igår gick den av stapeln, en överraskningsfest som jag planerat för Pontus! Lite lagom i efterskott eftersom han varit iväg och jobbat. Det blev väldigt lyckat allting! Inte förrän efter han tränat med Alex, precis innan festen fick han veta att något var i görningen. Jag sa åt honom att packa en väska med diverse kläder; oömma och något att bli blöt i bl.a.! Någon blev lite orolig och trodde förmodligen det värsta... Men när vi svängde ner mot stan i riktning mot laserhallen kunde Pontus gissa vart vi skulle!

När alla samlats åt vi smörgåstårta och drack bål (som jag smugglade ner medan de tränade), de som kunde körde laser, två lag, sedan alla mot alla. Vissa dansade även skiten ur dansmattorna som fanns i lokalen. Jag fick stå över båda aktiviteterna av förklarlig orsak :P. Sedan ordnade Devid (som jobbar där) så att alla som ville fick skjuta med en pistol (fråga mig inte vilken) mot utplacerade burkar. Det var jättekul, lyckades få ner alla på de skott man fick! Hanna och jag spelade lite lufthockey också. Till sist var det dags för bubbelbad! Det kunde jag vara med på, men doppade bara benen för säkerhets skull... är lite rädd för infektionsrisken, även om jag nog tror att det är rent och fint där! :)

Mad mama!
Hade jättekul hela kvällen. TACK igen till ALLA som kunde komma till Pontus födelsedagsfest! :D









De som förgyllde kvällen: 
Torgny Montana (Alex)
Djunger fever (Stefan)
Gangstah Hannah (Hannah)
Fuck you chicken (Pontus)
Crem Ooh85 (Martin)
(1) ("Jennan" Jennifer)
Svesse (Persy)
Djanice (Jannike)
Jonas N
Jonas L
Wuffe


tisdag 9 augusti 2011

Tre kilo kärlek

Idag har jag haft fullt upp med diverse förehavanden! Ska dock inte berätta om allt just nu...

Dagen började med ett besök på Mvc, tillsammans med svärföräldrarna Kenneth & Katja! :) Trots att jag har hört flera gånger hur det lilla hjärtat slår på sådana här besök, så är det speciellt varje gång. Särskilt nu när man får dela upplevelsen med några i familjen som tycker att det är lika spännande! Jag är så glad att jag har så engagerade svärföräldrar!

Det var skönt att höra att magen växer som den ska. En centimeter har måttet ökat med sedan 3 veckor tillbaka. Det låter ju himla lite tycker jag, men barnmorskan var nöjd med det och det räcker för mig. Hon kände på magen och kunde berätta att huvudet fortfarande är nedåt och börjar bli fixerat!! Bebisen ligger med rumpa och rygg mot vänster sida av magen och fötterna och händerna mot höger sida. Precis som den verkar ha gjort ett bra tag nu, med tanke på hur utsatt mitt högra revben har varit! :P Hon trodde också, efter en analys av min lilla mage, att bebisen inte skulle bli större än tre eller strax över tre kilo! Det känns faktiskt rätt bra att veta, även om man är skapt att kunna förlösa en bra mycket större bebis än så.

Sedan har jag handlat på ICA, städat, tvättat, slagit in presenter och pysslat med diverse grejer som jag berättar om vid ett senare, mer passande tillfälle! ;)

I morgon kommer honey hem!

Nu är det god natt!

måndag 8 augusti 2011

Saknad

Saknar min plutt så himla mycket, men snart kommer han hem från Nordsjön! Har varit ifrån honom i snart två veckor. Det är verkligen smärtgränsen på vad som känns ok! Men alla säger ju att lite tid ifrån varandra stärker förhållandet, eftersom man inser hur mycket man saknar och tycker om varann... Tycker dock inte att Pontus behöver vara borta för att jag ska inse det. Skulle jag få välja så skulle han inte behöva åka iväg alls! Nu pysslar jag med lite förberedelser till han kommer hem! 

Vi letar i alla fall lägenhet eller hus för fullt. Känns som att vår mysiga tvåa börjar bli för liten för oss! :) 

lördag 6 augusti 2011

V.35: I väntans tider

Nu har jag åkt hem efter nästan två veckors vistelse hos mina föräldrar. Det har varit så himla mysigt att umgås med dem och syrran varje dag. Vill verkligen kunna hälsa på dem oftare, och lättare!

Det har varit riktigt fint väder medan jag varit där, men sista dagen innan jag åkte så åskade det rejält! Hade precis handlat i Långsele och var på väg hem när jag såg en stor blixt slå ner alldeles vid vårt hus! Huset stod lyckligtvis kvar när jag kom fram, men mamma sa att det hade dundrat till rejält när den slog ner. Så för säkerhets skull sprang jag i regnet raka vägen in utan att plocka med mig varorna. Sedan satt vi på altanen och lyssnade på regnets smattrande ett bra tag. Hoppas att det fina vädret kommer tillbaka, men om jag ska vara ärlig är det skönt med lite svalare luft.

Nu är det i princip söndag (23.40), så jag har gått över till v.35 och det är bara 41 dagar kvar till BF! Barnet väger runt 2,5 kg. Lårbenet är ungefär 6 cm långt medan navelsträngen är nästan en halv meter lång! Vid den här tiden har barnet oftast lagt sig med huvudet fixerat ner i bäckenet. Vi får se om så är fallet på måndag på Mvc. Men jag tycker att hon rör på sig så mycket fortfarande så jag tror inte att det är så riktigt än. I fredags fick jag en ordentlig kick på revbenet igen, hårdaste hittills! Inte skönt...

Jag har fortfarande inte gått upp mer än 10 kilo, men det är ju magmåttet som är viktigast. Ska bli intressant att se om det gått upp sedan sist men jag tror det, för familjen har tyckt att den blivit mycket större bara på ett par veckor! Idag är det dags för kusin Lena, enligt hennes beräknade förlossning. Än har vi inte hört något om att hon är på väg att få, så det är bara att vänta lite till! Hon är otålig, men verkar ändå lugn. Det är bra, det är ju barnet som styr när det vill komma ut och se världen!