tisdag 24 april 2012

Here comes trouble

"Here comes trouble"
Jaha då tänkte jag ta och redovisa för senaste veckans händelser!

Saga och jag åkte till Sollefteå torsdag förra veckan eftersom vi kände oss lite ensamma efter att pappa åkt på jobb i Norge. Sedan vi kom hit har Saga lärt sig en massa nytt, hon kan:

1. Gå bättre i gåstolen. Saga parerar bra och springer omkring och petar på allt. Tar sig faktiskt upp på mattan ibland så man får skydda det som finns på soffbordet.

2. Krypa bättre. Nu halkar hon inte omkring på golvet på samma sätt, så nu går det att krypa lite längre sträckor med lite bättre fart! Saga ställer sig på alla fyra, gungar lite, och sedan kryper hon iväg. Ett tag såg hon ut som en leguan-ödla när hon kröp; sträckte ut en arm och ett ben, gungade försiktigt fram och tillbaka och tog sig sakta framåt. Mycket underhållande!

3. Dra sig upp! I kanske två veckors tid har Saga kunnat ställa sig på knä i spjälsängen, men igår tog hon det hela ett steg längre och kravlade sig upp på mormor och morfars TV-möbel, helt på egen hand! Det blir dock lite svajigt när hon är på fötter så där får mamma hjälpa till.

4. Pussas! Ibland, när hon är på humör kan hon faktiskt ge mig en och annan blötpuss. När jag säger "puss" till henne då hon är nära, så tittar hon mig i ögonen och trycker en halvöppen liten mun mot min kind. Mitt hjärta smäälter!!

Sedan vi kom hit har vi även badat, ätit glass första gången (vanilj) och träffat kusinerna Theo och Tess.
Att bada Saga är definitivt ingen lätt match. Hon sprattlar och ålar och vrider sig från början till slut, vägrar sitta stilla så vi måste alltid vara två som hjälper till. Det är otroligt vad himla stark och envis hon kan vara! Har aldrig varit med om ett barn som rör sig som hon.
Glassen var god tyckte Saga, halva mammas skål blev snabbt uppäten, mmm!
Att busa med kusinerna är spännande. Saga iakttar och registrerar vad de gör och lär sig förmodligen saker av dem hela tiden. Saga och Tess är i princip lika stora nu och är så söta tillsammans!

Notis: Saga väser fortfarande när hon blir glad och uppspelt. Hon är fortfarande förkyld, hostar och snorar och kaskad-spyr emellanåt, men sover bättre på nätterna.

Moffa härjar med Saga


Ge mig klossar!

Tess 1år & Saga 7 mån.

Inga kommentarer: