onsdag 11 april 2012

Förkylningsdjävulen!

Förkylningsvirus är jävulen!

Saga blev jätteförkyld i förrgår och natten till igår var allt annat än en barnlek. Snoret bara rann och stumpan hade svårt att andas, vilket gjorde att hon vaknade varenda eller varannan timme hela natten. Den enda som fick vagga henne till sömns var mamma, vilket gjorde att varken hon eller jag fick särskilt mycket sömn. Det hjälper ju inte att jag hör varenda snörvel, vartenda gnäll och varje rörelse från henne som också det håller mig vaken. På dagen sov hon nästan ingenting heller. När jag äntligen fått henne att somna i min famn så vaknade hon när jag försökte lägga ner henne i sängen. Det slutade med att jag fick hålla i henne i, säkert en timme så att hon skulle få lite vila. Satt framför TV:n och tittade på Big Brother medan hon småsnarkade och till slut, efter programmet fick jag lägga henne ner och hon SOV!

I natt kunde hon sova mycket bättre, jag klev bara upp två gånger och vaknade bara någon enstaka gång av att hon snörvlade eller gnällde. Nu sover hon efter en tidig morgon, hoppas hon blir frisk fort!

Inga kommentarer: