måndag 21 november 2011

Saga 2 mån

Jag sitter alldeles själv här inne i vardagsrummet och väntar på att mina sjusovande älsklingar ska vakna. De var uppe till klockan 06.00 i morse, eller ja, Saga sov nog mest men Pontus spelade Skyrim, så jag förstår ju att de vill sova lite extra nu. Saga har sovit massor på senaste tiden, inatt fick jag sova 4 + 5 timmar! Så sjukt skönt! Hon sover bättre eftersom magen nästan aldrig krånglar numera. Är glad över att det går åt rätt håll, mer sömn = gladare föräldrar och piggare bebis!
Igår blev Saga 2 månader! Hon har gått från att vara ett litet skrikande paket till att ha blivit en liten, pruttande och skrattande bebis! Skillnaden är enorm från när hon var en månad. Hon är redan riktigt stadig i nacken, om än lite svajig ibland.. Hon kan ta steg alldeles själv om vi håller upp henne stående, så himla sött! Hon är mycket mer medveten om saker och personer omkring sig, skrattar mer och med flera olika söta och hjärtsmältande ljud! Det är heller inget fel på energin, när hon är vaken ligger hon och sprattlar med armar och ben som en galning. Gillar att ligga på skötbordet och titta på gosedjur och annat omkring sig. Ibland kan man se att hon verkligen försöker sig på att styra händerna, men det är svårt fortfarande. Storlek 50 är urvuxen, snart också strl 56 som hon har nu. Vi har köpt två jättefina julklänningar och en tomtedräkt i stl 62 som jag längtar till att hon ska få ha på sig! Saga börjar bli riktigt tung också, ca 5,5kg! Märks på mjölksyran i armarna när hon vill att man ska gå omkring med henne i famnen så att hon somnar.

Pappa dokumenterar
Saga provar nya babysittern
Titta på TV
Busa i babygym med mamma
Peta näsa!

Sömntutor


Grattis till min/våran lilla älskling på 2- månadersdagen (igår). En massa kärlek från mamma och pappa!

Inga kommentarer: