torsdag 17 november 2011

Dum doktor

Familj <3

Saga & pappsen
Trött tjej











Äntligen får jag lite tid att blogga igen! Vi har hälsat på i Sollefteå från fredag till söndag förmiddag, grattat Martin söndag em och ätit middag hos Katja och farfar Kenneth söndag kväll.
Sedan fick jag bröstinflammation/ mjölkstockning och har varit hemma med ont bröst, feberfrossa och illamående... det gjorde att jag missade Sagas läkarbesök igår, men som tur var kunde ju pappaPontus åka dit och fixa det. Lika bra att jag var hemma kanske, för läkaren hade varit så hårdhänt med Saga att Pontus blev förbannad på honom! Bland annat så skulle han lysa henne i ögonen, men när Saga blundade och blev ledsen så försökte han bända upp ögonlocken på ett sådant hårdhänt sätt att Pontus reagerade på det. Sedan hade han bara sagt; "Ja, jag vet inte varför hon gråter för det gör ju inte ont att bli lyst i ögonen". Senare ringde t.om. vår barnmorska som var med och frågade hur det var och hur Pontus hade upplevt besöket. Fattar inte hur någon som jobbar med barn (läkaren) kan vara så opedagogisk.. Dum doktor!

Hur som haver så var det väldigt skoj att hälsa på hemma. Vi freakade ur lite lördag kväll, som sig bör, därav fotot ovan! Fick veta idag att Pontus blir hemma en extra vecka innan han måste åka och jobba. Himla bra, då verkar det som att han får vara hemma över jul! Lyx btw att jobba 2v och vara hemma 4... Den som ändå hade det så! :P

Jag mår i alla fall bättre nu, febern är borta men bröstet gör fortfarande ont, speciellt när Saga ska äta. Huu... Hoppas tillfriskna SNART. Ser framemot i morgon. Då kommer farmor och hälsar på och Saga ska få sig ett välbehövligt bad!

Inga kommentarer: