Ö-vik
I helgen åkte vi, Pontus, Saga och jag till Ö-vik. Där firade vi syrrans kille som hade 30-års kalas! Vi fick goda tårtor och det var himla trevligt att umgås med syrran, killen och hans familj. Efter några timmar var Saga trött så vi åkte hem. Hon var så himla lugn och glad och snäll hela tiden vi var där, världens bästa!
Norge
I måndags skjutsade jag Pontus till flyget, dags att åka och jobba i Norge igen! Han har varit hemma i 2 månader för ryggen har varit paj, så man har liksom vant sig att ha han hemma. Nu ska han vara borta i 2 veckor igen som vanligt. Saknar!
Sollefteå
När jag ändå var på väg åt det hållet så passade jag på att packa med mig Saga samt halva lägenheten och drog till mamma och pappa. Mamma blev glad för pappa skulle också bort på jobb nån dag denna vecka, nu slapp hon vara själv! Det är nämligen nån skummis som har ringt mitt i natten flera gånger, två nätter i rad! Okänt nummer har det stått och ingen har sagt nåt när de lyft på luren. Till slut drog de ur telejacket på natten för att slippa bli störda...
Saga och jag har i alla fall bott in oss här nu. Men idag blev mamma dålig och åkte på magsjuka! Hoppas verkligen vi slipper!! Mamma och jag satt och pratade om det igår, att vi var tacksamma att vi sluppit den där ordentliga kräksjukan i vinter. Det ska man uppenbarligen inte göra för då kommer den! Jag spyr alltid som en gris när jag får magsjuka och det är ju såklart inte roligt om Saga ska bli dålig heller. Håller tummarna för att vi har bra immunförsvar!
God natt!
tisdag 13 mars 2012
torsdag 8 mars 2012
Dagens aha!
![]() |
| Blink-blink! |
Saga har varit lite kinkig idag. Jag vet inte riktigt varför och det är lite enerverande. Vill ju se till att hon är glad jämt, men vem är det egentligen? Hon har förresten börjat göra något med munnen som jag inte riktigt greppar varför hon gör. Hon rör på munnen som att hon äter något som inte finns, eller syns..! Antar att det har med tänderna att göra, kanske det kliar? Lustigt ser det ut iaf!
God natt!
onsdag 7 mars 2012
Solsken!
![]() |
| Sådan far sådan dotter...?! |
Saga var ledsen en liten stund, men efter att ha burit på henne några hundra meter var hon medgörlig och villig att ligga i barnvagnen. Sedan sov hon restan av vägen till vi kom tillbaka till bilen igen, duktig tjej!
Idag var det också fint ett tag så vi åkte in till stan och fikade med Alex, käkade varsin burgare på Donken och sedan hem igen. Saga var jätte duktig hela tiden, lite trött-gnäll bara innan hon till sist somnade i vagnen. Energin kommer så sakta tillbaka nu när solen börjat lysa med sin närvaro!
![]() |
| Pappsen |
![]() |
| Solsken och änder |
![]() |
| Liten tröttis i kaninoverall |
![]() |
| Mys med sol |
måndag 5 mars 2012
SchMusic!
Nu har gubben varit i farten igen och släppt ny musik, en EP med tre låtar vid namn SchMusic! Skivan finns på nätet fr.o.m. den 9/3 -12 på Planet Ben Records, en plattform för elektronisk musik där många av de stora namnen inom genren finns samlade. Bra betyg för Pontus med andra ord!
Förhandstitt finns att få här, schitbra!
Saga logg mars -12
Dags för en till uppdatering från mig, Saga!
![]() |
| Igår hade vi jättekul, vi busade i sängen och mamma och pappa var jätteroliga! |
![]() |
| Jag lärde mig att ta tag i båda fötterna och mamma visade mig att det går att äta på dem också, så det har jag gjort! |
![]() |
| Jag fick även prova på en helt ny smak igår; broccoli, päron och ärtor i en konstig förpackning. Jag ser kanske inte så nöjd ut, men det var supergott! ... och geggigt. |
![]() |
| Mäh, en spegel... |
![]() |
| ...där är ju jag... |
![]() |
| Nom nom! |
![]() |
| Pappa lagade gå-stolen, nu kan den spela en massa konstiga ljud igen! Fast nu tycker jag inte de låter lika läskigt som förut... |
Det var det, over and out!
lördag 3 mars 2012
Väääs!
![]() |
| Mamma & trött Saga |
![]() |
| Kram! |
![]() |
| Alltid lika kul när mamsen ruskar på håret! |
Just nu står Saga i sin fina gåstol igen, efter att ha sovit nästan två timmar och jajemen, hon väser! Samtidigt försöker hon dra loss den blåa snurrgrejen på hennes vänstra sida, ser väldigt koncentrerad ut. Nu försöker hon gå framåt och killa på pappas fötter som han lagt upp på vardagsrumsbordet. Det var för svårt så pluttan återgick till att leka med gåstolen... "Väs-vääs...!" Man har verkligen underhållning hela dagarna!
Lägg mig!
![]() |
| Saga i ny vår-outfit! |
![]() |
| Lite trött... |
![]() |
| Gos med snutten |
Igår kväll bjöd vi hit lite folk. Martin, Jennifer och Alex för att vara exakt. Det var himla trevligt, vi spelade MW3, drack lite öl och vin och hade det bra. Saga var med ett bra tag och slocknade nog kring 22.30... Det var ju så spännande med alla människor som var här!
I morse vaknade Saga kring 07.30 men somnade om för ca en timme sedan. Jag sjöng "Byssan lull" för henne medan hon åt på sin dockas tygflätor, brukar funka klockrent! Jag vet inte hur många gånger jag har nött den där visan nu, börjar bli lite trött på den, men den fungerar ju bäst så det lär bli mer av den ett tag till... så länge gumman vill!
torsdag 1 mars 2012
Gåstol
![]() |
| Glad Saga i gåstol |
Sötnöten börjar gilla sin gåstol nu, sitter gärna i den men kan fortfarande inte styra den så bra. Hon lyckas ibland hoppa till så att hon förflyttar sig, men har inte riktigt kommit på hur hon ska göra föra att ta sig dit hon vill. Jag höll upp en majskrok framför henne i gåstolen idag. Hon försökte verkligen att komma åt den med alla medel, fäste blicken på kroken, sträckte fram händerna och spände benen, men det resulterade bara i att hon föll bakåt mot stolen och hela kärran åkte längre och längre bort istället för framåt. Frustration och ledsen Saga... men hon fick så klart majskroken av mamma ändå!
Frillan börjar förresten bli totalt ostyrslig, den står antingen rakt upp som en tintinlugg, eller ligger som ett trassel mitt på huvudet. Måste nog klippa det lite och göra en frisyr av burret..!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



























