tisdag 13 mars 2012

På resande fot

Ö-vik
I helgen åkte vi, Pontus, Saga och jag till Ö-vik. Där firade vi syrrans kille som hade 30-års kalas! Vi fick goda tårtor och det var himla trevligt att umgås med syrran, killen och hans familj. Efter några timmar var Saga trött så vi åkte hem. Hon var så himla lugn och glad och snäll hela tiden vi var där, världens bästa!

Norge
I måndags skjutsade jag Pontus till flyget, dags att åka och jobba i Norge igen! Han har varit hemma i 2 månader för ryggen har varit paj, så man har liksom vant sig att ha han hemma. Nu ska han vara borta i 2 veckor igen som vanligt. Saknar!

Sollefteå
När jag ändå var på väg åt det hållet så passade jag på att packa med mig Saga samt halva lägenheten och drog till mamma och pappa. Mamma blev glad för pappa skulle också bort på jobb nån dag denna vecka, nu slapp hon vara själv! Det är nämligen nån skummis som har ringt mitt i natten flera gånger, två nätter i rad! Okänt nummer har det stått och ingen har sagt nåt när de lyft på luren. Till slut drog de ur telejacket på natten för att slippa bli störda...

Saga och jag har i alla fall bott in oss här nu. Men idag blev mamma dålig och åkte på magsjuka! Hoppas verkligen vi slipper!! Mamma och jag satt och pratade om det igår, att vi var tacksamma att vi sluppit den där ordentliga kräksjukan i vinter. Det ska man uppenbarligen inte göra för då kommer den! Jag spyr alltid som en gris när jag får magsjuka och det är ju såklart inte roligt om Saga ska bli dålig heller. Håller tummarna för att vi har bra immunförsvar!

God natt!

torsdag 8 mars 2012

Dagens aha!



Blink-blink!
Det var längesedan jag provade lösfransar, mest för att jag tyckt att det varit så krångligt att få dit dem, men nu har jag testat igen och det var ju skitlätt! Snyggt blev det också. Detta blir lätt dagens aha-upplevelse och något jag kommer att fortsätta med!

Saga har varit lite kinkig idag. Jag vet inte riktigt varför och det är lite enerverande. Vill ju se till att hon är glad jämt, men vem är det egentligen? Hon har förresten börjat göra något med munnen som jag inte riktigt greppar varför hon gör. Hon rör på munnen som att hon äter något som inte finns, eller syns..! Antar att det har med tänderna att göra, kanske det kliar? Lustigt ser det ut iaf!


God natt!









onsdag 7 mars 2012

Solsken!

Sådan far sådan dotter...?!
Det var så fint väder igår så vi kunde inte sitta inomhus och häcka... så vad gör man? går runt Sidsjön! Precis som resten av stan såg ut att göra, att döma av den fulla parkeringen. 
Saga var ledsen en liten stund, men efter att ha burit på henne några hundra meter var hon medgörlig och villig att ligga i barnvagnen. Sedan sov hon restan av vägen till vi kom tillbaka till bilen igen, duktig tjej! 

Idag var det också fint ett tag så vi åkte in till stan och fikade med Alex, käkade varsin burgare på Donken och sedan hem igen. Saga var jätte duktig hela tiden, lite trött-gnäll bara innan hon till sist somnade i vagnen. Energin kommer så sakta tillbaka nu när solen börjat lysa med sin närvaro!


Pappsen
Solsken och änder
Liten tröttis i kaninoverall
Mys med sol






måndag 5 mars 2012

SchMusic!



Nu har gubben varit i farten igen och släppt ny musik, en EP med tre låtar vid namn SchMusic! Skivan finns på nätet fr.o.m. den 9/3 -12 på Planet Ben Records, en plattform för elektronisk musik där många av de stora namnen inom genren finns samlade. Bra betyg för Pontus med andra ord! 

Förhandstitt finns att få här, schitbra! 

Saga logg mars -12

Dags för en till uppdatering från mig, Saga! 

Igår hade vi jättekul, vi busade i sängen
och mamma och pappa var jätteroliga!
Jag lärde mig att ta tag i båda fötterna och mamma
visade mig att det går att äta på dem också,
 så det har jag gjort!
På dagen hälsade vi på mormor som besökte
en vän här i Sundsvall. Där fick jag mitt första
smörgåsrån! Sedan köpte vi hem så jag fick ett
på kvällen också. Lägg märke till min frisyr, jag
har blivit klippt!
Jag fick även prova på en helt ny smak igår;
broccoli, päron och ärtor i en konstig förpackning.
Jag ser kanske inte så nöjd ut, men det var
supergott! ... och geggigt.
Mäh, en spegel...
...där är ju jag...
Nom nom!
Under tiden övade jag på att slå.
Det låter så häftigt när
händerna dunsar mot bordet,
bonk - bonk!
Pappa lagade gå-stolen, nu kan den
spela en massa konstiga ljud igen!
Fast nu tycker jag inte de låter lika
läskigt som förut...























Det var det, over and out!

lördag 3 mars 2012

Väääs!

Mamma & trött Saga
Kram!




Alltid lika kul när mamsen ruskar på håret!
Uppdaterar med lite fler bilder och måste bara dokumentera en ny egenhet som Saga håller på med. För några dagar sedan började hon så smått att väsa... först gjorde hon det lite grand, nu nästan hela tiden! Hon är så söt, är glad, gapar och väääser!

Just nu står Saga i sin fina gåstol igen, efter att ha sovit nästan två timmar och jajemen, hon väser! Samtidigt försöker hon dra loss den blåa snurrgrejen på hennes vänstra sida, ser väldigt koncentrerad ut. Nu försöker hon gå framåt och killa på pappas fötter som han lagt upp på vardagsrumsbordet. Det var för svårt så pluttan återgick till att leka med gåstolen... "Väs-vääs...!" Man har verkligen underhållning hela dagarna!

Lägg mig!

Saga i ny vår-outfit!
Lite trött...



Gos med snutten
Igår kom farmor över med fina vårblommor till oss och ett litet "jag-kunde-inte-låta-bli"-paket till Saga! När man är liten och söt har man en tendens att få saker fast det varken är jul eller födelsedag. I paketet låg en jättefin vårklänning med blommor på, ett hårband, strumpbyxor och en kofta i samma fina rosa-aktiga färg. Saga blev så klart supergullig i outfiten, tack farmor! Dock var modellen lite trött när vi skulle fota henne så det var svårt att få ett leende, blev mest ögongnugg och den där blicken som säger "Gå och lägg mig, NU!".

Igår kväll bjöd vi hit lite folk. Martin, Jennifer och Alex för att vara exakt. Det var himla trevligt, vi spelade MW3, drack lite öl och vin och hade det bra. Saga var med ett bra tag och slocknade nog kring 22.30... Det var ju så spännande med alla människor som var här!

I morse vaknade Saga kring 07.30 men somnade om för ca en timme sedan. Jag sjöng "Byssan lull" för henne medan hon åt på sin dockas tygflätor, brukar funka klockrent! Jag vet inte hur många gånger jag har nött den där visan nu, börjar bli lite trött på den, men den fungerar ju bäst så det lär bli mer av den ett tag till... så länge gumman vill!

torsdag 1 mars 2012

Gåstol


Glad Saga i gåstol

Sötnöten börjar gilla sin gåstol nu, sitter gärna i den men kan fortfarande inte styra den så bra. Hon lyckas ibland hoppa till så att hon förflyttar sig, men har inte riktigt kommit på hur hon ska göra föra att ta sig dit hon vill. Jag höll upp en majskrok framför henne i gåstolen idag. Hon försökte verkligen att komma åt den med alla medel, fäste blicken på kroken, sträckte fram händerna och spände benen, men det resulterade bara i att hon föll bakåt mot stolen och hela kärran åkte längre och längre bort istället för framåt. Frustration och ledsen Saga... men hon fick så klart majskroken av mamma ändå! 

Frillan börjar förresten bli totalt ostyrslig, den står antingen rakt upp som en tintinlugg, eller ligger som ett trassel mitt på huvudet. Måste nog klippa det lite och göra en frisyr av burret..!