torsdag 30 augusti 2012

Trött..!

Mammas allt!

Idag var min första dag som lärarvikarie i SO på en för mig ny skola och arbetsplats. Dagen hade ju kunnat börja bättre...

Jag hade förberett lektionerna till sent igår kväll och kände verkligen att det skulle bli skönt att få sova och ladda batterierna inför kommande dag. Mina planer gick rejält i stöpet då Saga för ovanlighetens skull var vaken nästan hela natten! Pontus och jag samsades om att försöka få henne att somna om, timme efter timme. Saga bara skrek och var upprörd hela tiden och inget vi gjorde hjälpte. Till slut somnade hon i min famn totalt uttröttad kl 5 på morgonen, 1,5h innan jag skulle kliva upp!

Med väldigt lite sömn i bakfickan och noll frukost i magen hasade jag mig iväg till jobbet. En klass på ca 20 elever och en klass på 32 var det första jag mötte...
Ready? - Fight!
Det gick förvånandsvärt bra, denna dåliga start till trots. Eleverna var snälla och duktiga och lyssnade på vad jag hade att säga under lektionerna. Skönt. Hoppas på sovmorgon i morgon för jag har varit skittrött ända sedan jag kom hem.

Till råga på allt tappade jag bort min mobil efter jobbet på ICA, efter att ha storhandlat med huvudvärken på topp... Som tur var återfann jag senare min iskalla lur ovanpå ett Kina-Mix paket i en av kyldiskarna.

Heja mig!

När jag kom hem fick jag veta att Saga hade betett sig helt normalt under dagen och var den glada lilla tjej som hon alltid brukar vara! Slutet gott, allting gott!

God natt!

Inga kommentarer: