fredag 30 mars 2012

Webbshopping!

Måste bara tipsa om webshoppen Bon Prix. De har faktiskt precis som de antyder i namnet väldigt prisvärda produkter! Jag har blivit nöjd med det allra mesta som jag har beställt därifrån. Det som kan bli fel är storlekarna på kläderna då de varierar rätt mycket, men läser man bara andra kunders kommentarer så blir det oftast rätt. Här är några av mina senaste inköp, älskar byxorna!

Tunna vårjeans
Klänning med spets

Men hallå!

Anledningen till mitt korta avbrott som bloggare beror på att jag inte haft tillgång till någon dator den senaste veckan. Varför jag inte har haft en dator beror på att adaptern, eller "laddsladden" som jag kallar den har gått sönder. Har insett att de är så #"*#* dyra så jag har dragit mig för att köpa en ny. Löste det hela med att vänta till Pontus kom hem med sin Macbook, men det gör desvärre att jag ligger efter lite i min uppdatering om Saga och livet i allmänhet. Gillar egentligen inte att trycka ihop en massa händelser i ett bara för att, men vissa saker vill jag ändå ha dokumenterat. Håll till godo, en liten sammanfattning:

Saga & Oliver
Sedan Saga och jag varit och hälsat på hos hennes mormor och morfar har vi kommit tillbaka hem till oss igen. Vi har träffat min barndomsvän Maria, hennes pojkvän Micke och deras son Oliver över en fika på stan. Köpte i samma veva ett par fina vita vårskor till Saga, aningen stora i strl 19. Hennes allra första riktiga par skor!
Saga och jag har även hunnit hälsa på hos farfar en snabb sväng, men hon var så trött efter fikat på stan att jag fick åka hem och lägga henne. Hon vaknade inte ens när jag bar upp henne från bilen, eller när jag flyttade henne från barnstolen till sängen. Det är första gången så trött, det var hon!

Me & Anna

Stumpan har även sovit en natt hos sin farmor medan mamma var ute på galej med en väninna från Ö-vik, Anna! Min allra första utgång sedan jag blev med barn! Eftersom detta var fallet så tog vi/jag det dock ganska lungt. Vi satt hemma hos mig och Pontus (som var borta på jobb) en stund med lite fördrinkar, sedan blev det Stadshuset och livespelning med Takida! Vi hade så grymt kul att vi inte vill hem när de stängde, så vi drog vidare till Allstars sportsbar som hade öppet till kl 03. Tillslut fick vi inse oss besegrade av den sena timmen och åkte motvilligt hem och sov. Saga var lite förkyld så hon hade varit lite gnällig hos farmor, men allt hade ändå gått bra under hennes första övernattning där. Jag höll på att längta ihjäl mig på lördagen när det var dags att åka och hämta henne!

Pontus har kommit hem från Norge. Blev fast där tre dagar extra eftersom det varit dimma på land i Norge, som gjorde att helikoptrarna som skulle hämta honom och alla andra inte fick lyfta. Det var surt, men nu är han här och Saga blev jätteglad över att se honom!

onsdag 21 mars 2012

Lustiga huset

Jag höll på att skratta ihjäl mig idag när Saga lekte i babygymmet. Hon fick syn på sig själv i spegeln och stirrade på sin spegelbild bra länge. Undrade förmodligen vad det var för konstig kuf där på andra sidan... Lite extra roligt blir det eftersom spegeln har en tendens att reflektera en "Lustiga-huset"-version av henne:















Idag har jag även varit och fikat med kusin Sandra på Lilla Cafét i Sollefteå. Det var himla trevligt och måste göras igen! Saga var så duktig och satt och lekte i barnstolen. Sedan impade hon lite på grannborden och en 5-månaders bebis genom att springa omkring på golvet i ilfart (med lite stöd av mamma).

Ville bli buren en liten bit... medan mamma
drog vagnen.

I eftermiddags Gick vi ut och gick, momma, mamma och gumman. Skönt med lite frisk luft och skönt att röra på sig, det kommer det bli mer av när det blir finare och finare väder! I morgon bär det av hem till Sundsvall igen!

Ett stort steg!

Igår när Saga fyllde 6 månader passade hon på att ställa sig på alla fyra för första gången! Fick svälja några gånger för att inte brista ut i storböl av stolthet! Det var vingligt, det varade inte så länge, men hon fixade det! Jag fick det på film, men den filmen lägger jag inte upp, den ska pappsen få se när han kommer hem först tänkte jag. Jaha, snart kanske hon kryper... då blir det till att passa henne precis hela tiden! 

Gumman fick lite presenter av momma och moffa också. En skällande hund (likadan som kusin Tess) och lite sommarkläder. Tack tack, kommer att komma väl till pass då det mesta snart är urväxt!

Fina små paket


Voff - voff!

Sött!


Egen design!

Mitt bidrag


Jag är med in en tävling på Jotex om att vinna ett presentkort på 5000kr. Rösta gärna på mitt bidrag om ni tycker om det, eller var med och tävla själva?! Tack så mycket! :)

tisdag 20 mars 2012

Sagas morgon

Babygymmar

Leker med plastloket

Nom nom


Hittar gardin...

"aj-aj"

...Gardin!

"AJ-AJ!"

Nom nom

Majskrok!

Nom nom nom

Mmmmmmm!


Smack smack!


Saga har börjat med något märkligt och roligt. Hon smackar med munnen och låter som att hon äter på något gott, fast i själva verket finns där ingenting alls. Det ser väldigt lustigt ut... Kanske härmar hon mamsen som alltid ska pussa på henne? Vem vet, så här såg det i alla fall ut i morse!

6 månader idag!

Idag är Saga ett helt halvt år! Hon firade det hela med att starta dagen lite väl tidigt genom att vakna kl 03.30... Hon pep och ropade glatt medan jag var ute i köket med dimmig blick och fixade mjölk åt henne. Det enda jag kunde tänka på var att inte väcka pappa (morfar), för han skulle upp till jobb kl 05.00. Tror det var ganska kört som hon höll på, men jag snabbade mig att ge henne mat och byta blöja, sedan somnade hon efter en liten stund. Vi vaknade igen kl 08.30, himla skönt! Annars har hon velat kliva upp kl 07.00 de senaste dagarna så vi fick lite sovmorgon dagen till ära!

Eftersom hon "bara" fyller ett halvår så är det ju egentligen inget som vi tänkt fira något särskilt, kanske ge henne något extra gott att äta eller så... Men jag fick ett MMS igår av Hannah, som jobbar på en leksaksaffär. Enligt henne fanns den här (bilden) till halva priset, ett fynd man bara inte kan säga nej till! Så Saga får en egen liten spis i present av mamma och pappa! ...Fast pappa vet inte om det än.
Grattis gumman på 6-månadersdagen!
Idag kommer jag att fota Saga en massa, så bered er på en bloggbomb utan dess like! Jag har redan hunnit fota  ett trettiotal bilder och dagen har knappt ens börjat än! Nästa inlägg är redan på gång!