tisdag 18 september 2012

Promenad runt Berget!

I helgen hälsade vi på hos mormor och morfar. Där var även mostrarna med sina familjer, fullt hus!
Hela högen bestämde sig för att gå ett varv runt Gruvberget, en sträcka på ca 3km. Det gick inte fort, men det var väldigt trevligt och mysigt med hela familjen samlad!

Theo & morfar!
I bakgrunden; jag, Saga, Sussi, Pär & Tess

Theo, mormor, jag, Saga & morfar

Puh! Ok: Mormor, Martin, Anne, Mille, jag, Saga, Morfar, Theo, Pär, Tess & Sussi!

Söstrarna Näsholm på småbarnen!

Susanne, jag & Anne med varsin barnvagn, underbart!

Saga & mamma tittar på hästarna i hagen

Väldigt spännande

"Titta!"

måndag 17 september 2012

fredag 14 september 2012

Kuddmani!

Hon är bra söt vår Saga, hon är en riktig gos-tjej som älskar att bära runt på kuddar och nallar och nojsa in ansiktet i dem och bara mysa! När vi säger "gos-gos" eller "myys" går hon raka vägen till en kudde och lägger ner huvudet, jättegulligt tycker vi! Men ibland kan det bli lite för gos-maniskt...

Vissa nätter när Saga sover i vår säng kan hon ta sig lite för stora friheter. Det är nämligen så att hon vill ha tillgång till alla kuddar i sängen, även och helst de som vi sover på! Så plötsligt när man sover som bäst kan man få en handflata mitt i ansiktet som oförsiktigt föser och puttar bort en från kudden man ligger på! 
Det värsta är att hon ger sig inte förrän hon får som hon vill och kudden är bara hennes! Det var ganska lustigt och gulligt första gången det hände... men nu har det blivit ett problem och ytterligare en sak som bidrar till den dåliga natt-sömnen som i alla fall jag ofta lider av. Det har till och med gått så långt att jag har hängt med huvudet utanför sängkanten i väntan på att Saga ska somna, så att jag försiktigt kan flytta henne åt sidan så jag kan återta min plats! Mmm... någon här behöver få en lektion i vem/vilka det egentligen är som bestämmer och det snart!

Saga går och gosar med sin sov-kudde, ibland glömmer
hon av sig och traskar rakt in i väggen med kudden för
ansiktet!

Gos-gos med sittpuffen

"Min!"

Krama och mysa!



söndag 9 september 2012

Höstprommis

Lilla familjen på promenad i snålblåsten, nå ede höst nå!








Träslottet som sprängdes!

Mamma bygger...







...Saga river!

Saga logg september -12

Dags igen för en uppdatering från mig, Saga! Det är full rulle dygnet runt och jag hittar på nya upptåg för var dag som går. Mamma och pappa gör det bra som hinner med att fota lite då och då, annars springer de mest efter mig! Hemma har vi i alla fall gjort en massa skoj på sistone: 

Pappa visar hur man spelar in musik på synten

Jag har lärt mig att slå på och av TV:n, ibland på dosan men
oftast på knappen skärmen. Mamma och pappa är måttligt
roade av min nya bedrift!

Jag brukar härma mamma och pappa ibland (jämt), så här ser
de ut när de pratar i telefon!

Jag inte bara härmas, jag har egna grejer i skjortämen också!
Vad sägs om den här grimaschen?! Kolla även in mina tänder,
nu har jag 5 stycken. 


Vet inte vad jag gör här, men roligt var det!

Ibland blir allting upp-och-ned!

Jag tycker det är mysigt att sitta i pappas knä och titta på
Bumbibjörnarna, men även gummibjörn-låten är skoj! Ibland
vill jag se på dem innan läggdags medan jag äter välling. 

Snart fyller jag 1 år men har redan fått presenter.
Här är ett paket från farmors syster Louise!

Papperet och kartongen var spännande bara det!

Jag fick en jättefin "Hello Kitty" gå-vagn med en massa
BRIO byggklossar i!

Fattade på en gång hur jag skulle köra vagnen.
Dockan fick en liten premiärtur!

Här mamma, bygg så jag kan riva! 

Det var det för den här gången. Hej då! 
/Saga

Fortsättning följer....

fredag 7 september 2012

Önskelista

Snart 1 år!

Många har frågat vad Saga vill ha i 1-års present (20/9). Här kommer därför några förslag från oss, men självklart väljer ni själva vad ni vill köpa och behöver inte gå efter listan!

Födelsedagskalaset kommer att slås ihop tillsammans med namngivningen till ett enda festligt tillfälle, men vi vet inte vilket datum det blir än så vi återkommer om det! Först måste vi veta hur Pontus jobbar och när han är hemma.


Önskelista:

Plast-tallrik & bestick
Sackosäck
Pussel
Docka
Kub med klossar 
Bok
Badlakan med huva 
Badrock
Badleksaker
Mini-synt
Bandspelare med sagor/musik
Kläder strl 86 och uppåt
Ryggsäck
Leksaksmobil
Servis
Leksaker som rasslar, spelar eller låter
Litet marsvin, batteridrivet (Leksaksplaneten bl.a.)
Sparbössa
Min första tand ask
Gunghäst
Sängkläder
Stövlar strl. 21-22