måndag 18 juni 2012

Saga Logg juni -12

Hejsan, nu är det Saga igen. Dags för en ny logg från mig! Det händer saker hela tiden så jag vet egentligen inte var jag ska börja men jag ska göra ett försök: 

Jag älskar snören, rep, remmar och sladdar. Jag vet inte varför
mamma & pappa inte tycker det är så bra, men här har jag i alla
fall fått lov att ha ett rosa snöre att leka med!

Sa jag att jag tycker om att ÄTA på
snören, rep, remmar och sladdar?!
Mmmm...!

Nu har vi åkt till Momma & Moffa igen.
Första dagen wokade de vuxna en massa
mat i det fina vädret, ser himla gott ut men
jag fick såklart inte smaka!

Något som jag FICK smaka var lite såndär tårta! Momma matade
mig med lite och det var gott-gott. Tårtorna var till moster Anne
som fyllde 31 och till kusin Theo som ska fylla 3!

Theo hade önskat sig en bilbana av momma & moffa. Tror ni
han blev glad när han fick en? Jorå, så glad att han inte ens
hade tid att äta, bara köra bil! Här hjälper farbror Martin till att
bygga banan. 

Det var jättekul att busa med kusinerna. Här gungar
moster Susanne lilla Tess. Fast hon är ju lite äldre än mig.

Den här fina poolen med vatten- och bollkanon fick Theo
av mamma & pappa samt Anne & Martin! Han blev jätteglad,
men undrade först; "Var är bilarna1?" 

De här var också roliga, en till Theo & en till Tess!

Annars hittar jag på en massa bus dagarna i ända, här kryper
jag på en glasruta och mamma fotar på andra sidan!

Förresten så fick jag träffa nyaste kusinen
Mille för första gången, 2 veckor gammal.
Han var så liten och snäll, men han
 kunde låta ibland. det var spännande
 att kika på honom!

Här busar jag med moffa, skrattade till
jag nästan kiknade. Han och momma är
himla roliga!

Det kanske mest spännande av allt som hänt var nog idag då
mamma och jag var utomhus. Jag fick stå, gå, sitta och krypa
på gräset! Det fanns så mycket att titta och känna på. 

"-Ett blad" sa mamma. Jag ville och försökte äta på det flera
gånger, men det satte mamma stopp för! Tror inte det var så
gott i alla fall...

Måste inspekteras!

Oj vad mycket att se!

Hatten av för idag!

Mamma och jag följde även med grannen Karin och tittade på hönsen och tuppen Ture. Dem tyckte jag om! Ture kunde låta jättehögt och konstigt, mamma härmade honom och jag försökte också! Måste även berätta att jag har tagit flera steg alldeles själv. Först i mammas och pappas säng, där gick jag 3 steg innan jag ramlade på mage. Sedan har jag gått tre steg till på golvet och jag behöver bara hålla en and för att kunna gå långt! Känner mig så duktig!

Det var allt för idag. Pussar och kramar från mig!

/Saga

Inga kommentarer: