fredag 11 maj 2012

Man kan ju inte låta bli....

... att lägga upp bilder på vår ögonsten, hon är ju så go hela tiden!



"Det är någon bakom mig, va!?"
 Bus med mamma och pappa innan det är dags för kvällning!

Mammas gullunge!
Wiiiiiieee!
 Det är roligt att bli uppkastad i luften!

 Sagis med blåbär runt hela munnen.
Gosa med mamma!

Nöjd tjej på "Mat & Prat" i Sundsvall
Alltid lika snäll när vi är ute på stan. Gillar inte alltid att sitta i vagnen, men i barnstol så man ser alla människor går hur bra som helst! Saga är som tur är väldigt social och nyfiken på nya ansikten. 

torsdag 10 maj 2012

Nostalgia

Hittade lite gamla bilder som fick mig att minnas min tid som gravid "tjockis". Det känns som att det var längesedan men är ju faktiskt inte ens 8 månader sedan man såg ut så här och gick igenom allt vad det innebär att vara med barn! Minns känslan när vi förstod att vi skulle ha barn och den eviga väntan på dagen "D"! Nu är hon här och det har väl knappast undgått någon, som jag bloggar och lägger upp bilder... Men tiden går så fort så det är roligt att kunna stanna upp och blicka tillbaka på tiden som varit. 

Min hand, Saga som ett rött litet plus på en sticka
& Pontus hand till höger. Skräckblandad lycka!
Första ultraljudet, vecka 19. Spännande!

Magen som tagit form. Det var en
varm sommar för en gravid kvinna!

Magen och alkoholfritt!
Här var man ordentligt på tjocken,
inte många veckor ifrån!
Vart tog tiden vägen?
Saga 7,5 mån

Mössa!



Blev så glad när jag fick bilden att jag var tvungen att pipa lite av glädje! Denna mössa ska Saga få av moster Anne som uppenbarligen är jätteduktig på att sticka. Nu vill jag bara prova den på Sagis och se hur hon ser ut i den.


Tack så mycket moster Anne!

söndag 6 maj 2012

Shiny happy..!

Saga älskar allt som blänker, här försöker hon få tag på några blänkande objekt samtidigt som hon tränar på att prata!


Tandfén har slagit till

Det har varit skrik, det har varit grin och gnäll. Det har varit vaknar nätter, en massa bajsande och en jobbig kliande mun. Nu har utdelningen äntligen kommit i form av Sagas allra första lilla tand! Jag hann inte se om det var fler än en, det får vi utforska vidare.

Jag blev så stolt när jag kände en vass kant där det tidigare varit "bulligt", nertill mitt på. Konstaterade att jag är så jävla blödig som börjar gråta för en liten tands skull, men så var det. Nu får vi se hur lång tid det tar innan resten kommer!




Lördagen



Igår, lördag hälsade vi på faster Amanda som fyllde år. Där var nästan hela släkten redan samlade då vi kom dit, himla trevligt och Amanda är så duktig på att baka och göra småkakor och grejer som man inte ens visste fanns! Farfar Kenneth berättade att han vunnit en whiskey - tävling där priset var en tripp till Stockholm. Där kan han ha chansen att gå vidare och vinna en resa till Scotland! Vi håller tummarna här, stora som små.

Igår kväll kom Alex, Martin och Jennifer hit på tacos. Alla skrattade halvt ihjäl sig åt Saga som fick någon knäpp och väste som aldrig förr åt alla vid matbordet! Hon är verkligen underhållande vår lilla sötnos, har en massa fyr för sig. Tyvärr har hon blivit lite besvärligare att lägga att sova när hon är trött. Hon vill helt enkelt inte och man får truga bra länge innan hon till slut ger med sig.

Allt som allt hade vi en väldigt trevlig gårdag. I eftermiddag åker vi till farmor på en bit mat, det ser vi framemot!







Saga tycker att biffstroganoff smakar sådär. Men några skedar gick ner!















Vatten är kanske hur gott som helst, MER! Idag drack hon nästan själv med ett stadigt grepp med ena handen runt muggens öra! Sedan var det vatten överallt...

fredag 4 maj 2012

Föräldrargruppträff

Igår åkte Saga och jag på en föräldrargruppträff. Det var första gången för oss men det var fjärde gången för alla andra. Trots det tyckte jag att det kunde vara kul att se vad det hela handlar om och om det är som jag trott att det skulle vara - det var det! Föräldrarna satt i en ring på soffor och stolar med sina ögonstenar i samma ålder som Saga i knät. Pratade om allt möjligt som rörde barn och föräldrarskap. Jag satt mest och lyssnade eftersom jag kände mig lite "ny". Samtalet ledde in på vad barnen lärt sig sedan sist och jag fick snart klart för mig att Saga hunnit lära sig en del saker före alla andra barn som var där. Ingen av barnen kunde till exempel krypa eller dra sig upp, några kunde sitta hyfsat stadigt och en kunde stå med stöd. Någon jollrade lite försynt.

Eftersom så många pratade samtidigt hann jag aldrig berätta om Sagas framsteg, så de fick tala för sig själv efter en liten stund då hon inte ville sitta i mitt knä längre och jag satte ner henne på golvet. Då blev mammorna och papporna imponerade minsann! Saga visade duktigt sina krypar-skills samt att hon kunde resa sig och sitta bra. Tror ni man var nå stolt? Sedan överröstade hon alla med att prata, jollra, väsa och ha sig. En förälder tyckte att hon lät som en liten drake. Haha! Det var roligt att vara där och prata med föräldrarna, man  har ju väldigt mycket gemensamt med andra nyblivna föräldrar trots allt, så jag går nog på nästa träff också.

onsdag 2 maj 2012

En tur på stan

Saga smaskar på majskrok
och tittar på förbipasserande
Pappa Pontus har äntligen kommit hem från Norge. Det "firade" vi med en liten shoppingrunda och fika på stan med familjen idag. Saga fick lite nya fina kläder strl. 74 samt en ny huvudkudde eftersom den förra mystiskt försvann för ett tag sedan.

Vi måste väldigt snart investera i en ny bilbarnstol eftersom Saga nästintill vägrar att sitta i den gamla. Hon börjar bli för stor för den och sitter därför inte så bra i den heller. En ny konstar rätt så mycket pengar så man drar sig lite för den utgiften, men om vi ska kunna åka någonstans, i lugn och ro så börjar det bli ytterst nödvändigt! Hittade en på Jollyroom som verkar rätt prisvärd.

Just nu sover skrutten efter turen på stan och Pontus tränar med Janne. Jag är skittrött eftersom Saga och jag klev upp kl 06.00. Blir nog en tidig kväll... eller inte! Kom på att vi har börjat titta på en ny serie;  Touch. Har bara sett första avsnittet men är redan fast. Se den!


Tennisklänning
Jeans & T-shirt


Några av de nya plaggen: En vit "tennisklänning" från "Hello Kitty", väldigt söt, samt ett par blå jeans och en gullig T-shirt! Kan aldrig få nog av att handla barnkläder, det är en drog!