onsdag 11 januari 2012

Saga sötnos!

Snapshots: 

"-Titta hitåt!"
Mums med mat!
"-Hallå där!"
Nalle Dino!
"-Grrr...!"
"-Ajje!"

Hatthylla

När vi tapetserade om i hallen så passade inte vår fina hatthylla i ek riktigt in längre... så den blidde vit! Tjusigt, tjusigt. Nu är även listerna målade ett tredje varv, snart är de uppe och rummet är helt igen!

1

2

3

4


5

6



Iskallt!

Klev upp och matade saga vid nio, efter att hon sovit i nio timmar! Visst, hon låg och gnällde lite då och då på morgonen, jagade upp mig vid sju bland annat. Jag gjorde då mat åt henne, gick tillbaka till sovrummet med flaskan i högsta hugg... och hon sov som en stock! Vaknade igen av att Pontus klagade på magont, men det gick tydligen över för nu sover han igen.

Efter att jag matat Saga lite senare och busat med henne i nästan två timmar så somnade också hon igen. Efter det kände jag mig lite frusen och bestämde mig för en varm och skön morgondusch, lite egentid när båda ligger och sover liksom. Precis när jag schamponerat in hela mig samt gnuggat in håret med en inpackning som jag fått i julklapp, så försvinner vattnet!! 
Schysst nog har de som grävt av/ stängt av/ lyckats förstöra min morgon i alla fall låtit kallvattnet vara kvar! Det var bara att bita ihop och skölja av sig snabbt som f-n. Nu är jag ännu mer frusen än jag var innan duschen.  Lyckligtvis finns det precis nu en kanna varmt kaffe i köket som jag planerar att hälla i mig... om inte grannen dundrar ner genom taket på oväntat besök eller nått...



God morgon!

Liten uppdatering

Saga och pappsen!
Nu har vi firat jul färdigt.. Det blev lite sent firande så vi hade julafton ända in i januari 2012! Har nu varit runt till alla husen och bytt julklappar och OJ vad fina saker vi har fått! Trodde väl att det var Saga som skulle få alla klappar i år, men tydligen har även vi varit snälla. Tack så mycket för allt vi fått; kläder, nallar, leksaker, prydnader, bra att ha saker, godis och allt annat! En av prylarna som vi fick var en hoppgunga till Saga. Trots att vi vet att hon är lite liten än var vi bara tvungen att prova! Hon var så klart lite för kort i rocken och försvann nästan i gungan, men kunde faktiskt sprattla på en liten stund i den ändå. Om nån vecka ska det nog gå lite bättre, hon är ju faktiskt 4 månader gammal om bara 9 dagar! Hon är så otroligt stadig nu också, försöker att sätta sig upp från liggande hela tiden. Ser ut som en liten ostkrok när hon tar i och blir röd i ansiktet! Om man hjälper henne lite genom att dra i armarna så sätter hon sig upp utan problem. Drar man henne lite till så ställer hon sig! Saga har även börjat att vrida sig nu och har faktiskt tippat över en eller två gånger från rygg till mage, men det har mest varit en tillfällighet. Hon ser i alla fall otroligt söt ut när hon ligger på sidan och vill komma runt. Blir arg och skriker när det inte går! 

Det går lättare och lättare att lägga henne på kvällarna också. Oftast räcker det med att man matar henne så somnar hon direkt där hon sitter. Ibland får man truga lite och gå och bära på henne, men man kan också lämna henne i sovrummet när hon är vaken så kan hon somna själv. Vår lilla tjej börjar verkligen bli stor!



lördag 7 januari 2012

Nytt rekord




I sovning för Saga. Igår natt sov hon i 8h, sedan 3h till! Det bästa är att hon sover på nätterna nu, somnar vid 20 - tiden, vaknar ordentligt kring 7 - 8 på morgonen. Så nu får äntligen mamma sova hyfsat normalt igen! *glädje*

Renovering

Hallen är klar!!

Förutom några små detaljer som golvlister ... men när de är uppe är vi helt klar! Är väldigt nöjd med resultatet, skillnaden är enorm mot de blåa tapeterna med bord som var innan. Är väldigt impad över att det var Pontus som valde tapeterna och lyckades hitta något som både han och jag gillar. Hade jag fått välja hade jag nog aldrig kunnat bestämma mig och stått kvar bland pappersrullar och pärmar ännu...!

Tack till Alex som hjälpte till att stöka ner i hallen när vi rev tapeter!


Bilder på hallen: 

Before...
... during ...
...
...
... after!!


Och så några nya bilder på vår guldklimp: 


Saga i sin "catsuit"  
Sitta själv! 



onsdag 4 januari 2012

Spänning, överraskning & choklad!

Gott gott!
Idag har jag fått en hel del gjort. När Saga och jag kom hem till lägenheten igår såg det ut som ett bombnedslag. Hallen inte färdigtapetserad, köket var belamrat med diverse prylar och massor av damm, vardagsrummet fullt med lister och annat som inte fått plats nån annanstans... Ingen mysstämning direkt, speciellt inte när man känner sig dödligt trött... Men, kände mig oväntat pigg idag istället så nu är köket svabbat, städat, torkat och fixat! Har tvättat och diskat också. *Klappar mig själv på axeln*.

Precis när jag skulle ge mig på att klippa en tapetvåd för att sätta upp så knackade det på dörren. Jag hade på känn att det var nått lurt, och mycket riktigt! När jag öppnade dörren stod där ett gäng väskor och en STOR chokladask och väntade, några sekunder senare hoppade Pontus fram! Blev såklart hur glad som helst för den överraskningen, hade jag inte väntat mig. Trodde han skulle komma hem först på fredag!

Saga har varit hur go som helst idag. Nu sover hon och kommer mest troligt att sova länge för hon var så trött, orkade knappt busa eller äta! Desto piggare i natt då... Men det gör inget, nu är vi ju två som kan passa henne så jag behöver inte vara lika styrd efter hennes sovvanor. Skönt!

Imorrn ska vi tapetsera klart hallen, lägger upp en bild på det färdiga resultatet då.

God kväll!

söndag 1 januari 2012

Nyår 2012!

Hatar när det händer, skrev just ett inlägg och var nästan klar när allt bara försvann! Skriver via mobilen och det är lite segare så orka göra om! Suck...

Hur som helst. Saga och jag firade nyår tillsammans med syrran och barnen samt en till familj med två barn! Det var verkligen liv i luckan! Vi åt jättegod fläskfile med potatisgratäng och muffins till efterrätt. Hade jättetrevligt hela kvällen. Åkte dock hem 23.30 för att inte förstöra Sagas rutin, så vi firade tolvslaget själva på Gruvberget, mys! Här är några bilder från kvällen:

Barnens bord - vissa får korv och pommes!

Tess - andra får gott i förpackning!

Värdparet

Efterrätt - Chokladmuffins med chokladkräm!

Två cupcakes! 

Gött!

Grevinnan & betjänten - som sig bör!

Raketer!

Puss!

Saga - minuter innan nya året!
Önskar alla ett gott nytt 2012!!